1. Betaalmethoden

U kunt bij WinQelen.nl op diverse manieren betalen o.a. iDEAL, creditcard, via bank of via Klarna. De afhandeling van de betaling loopt via Stripe, een platform voor online betalingen en een van de grootste financiële techbedrijven van de wereld. 

 

2. Diverse vervoerders verzorgen de levering

De keuze voor de vervoerder van uw bestelling is afhankelijk van het type artikel dat u heeft besteld en het aantal daarvan. Er wordt o.a. samengewerkt met DPD en PostNL. 

Wanneer u een bestelling plaatst, ontvangt u een e-mail die tevens de factuur is. Zodra de verzending in gang is gezet, ontvang u nogmaals een e-mail met daarin ook een link naar de tracking-pagina. Op de tracking-pagina kan de actuele status van de bestelling worden gevolgd.

De orders worden verpakt en verzonden met de grootst mogelijke zorg. Om beschadigingen of onnodige verzendkosten te voorkomen, is het mogelijk dat er meerdere pakketten verzonden worden.

 

3. Privacy-beleid

EU-regels verplichten WinQelen.nl om uw persoonsgegevens goed te beschermen. Deze persoonsgegevens worden tijdelijk opgeslagen bij het doorgeven van een bestelling. In het kader van Europese wetgeving wordt zo'n bestelling gezien als een contract op basis waarvan de webshop gerechtigd is om deze informatie op te slaan zonder dat u daarvoor expliciet toestemming hoeft te verlenen. De informatie wordt o.a. gedeeld met partijen zoals vervoerders met wie samengewerkt wordt bij het afhandelen van de bestelling maar dus alleen met de intentie om uw order af te handelen en niet om deze informatie bijvoorbeeld te gebruiken voor reclamedoeleinden. Uw persoonsgegevens worden vervolgens alleen nog maar bewaard om u als klant in de toekomst te kunnen herkennen en om met u contact op te kunnen nemen, mocht daartoe reden zijn als gevolg van de eerder geplaatste order of toekomstige bestellingen die u nog gaat uitvoeren bij WinQelen.nl.

Mocht u toch van mening zijn dat er op een verkeerde manier wordt omgegaan met uw persoonsgegevens dan kunt u dat via mailadres info@liquefactive.nl melden en wordt de melding onderzocht. U kunt ook altijd vragen welke persoonsgegevens van u bij WinQelen.nl zijn opgeslagen, maar dit zal niet meer zijn dan informatie die nodig was om bestellingen goed af te kunnen ronden. Deze informatie ontvangt u dan binnen een maand en daarbij zal worden aangegeven hoe deze gegevens zijn gebruikt. U kunt WinQelen.nl ook altijd vragen de gegevens aan te vullen, te corrigeren of te verwijderen ("recht om te worden vergeten").

Als uw gegevens gestolen worden, kwijtraken of onrechtmatig ingekeken worden (formeel een "inbreuk in verband met persoonsgegevens") dan is WinQelen.nl verplicht dit te melden, niet alleen aan u, maar ook bij de Nederlandse "Autoriteit Persoonsgegevens". Bij deze instantie kunt u ook een klacht indienen als u van mening bent dat WinQelen.nl niet goed omgaat met uw rechten rond gegevensbescherming en dat deze geschonden zijn. U krijgt dan binnen drie maanden een antwoord op uw klacht. Meer informatie vindt u op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt ook besluiten om direct naar een Nederlandse rechtsinstantie te stappen met uw klacht.

Op de website wordt ook gebruikgemaakt van "cookies". Dit zijn kleine tekstbestanden die een website via de browser op uw computer of mobiel apparaat opslaat. Cookies maken websites efficiënter doordat uw voorkeuren worden opgeslagen. Bij WinQelen.nl wordt alleen gebruikgemaakt van cookies die informatie overbrengen. Voor dit soort cookies hoeft u niet expliciet toestemming te geven. Cookies die onmisbaar zijn voor onlinediensten zoals die van WinQelen.nl mogen ook worden opgeslagen zonder u daarvoor eerst om toestemming te vragen. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om de cookies die nodig zijn om te registreren dat u iets in het winkelmandje van de webshop doet.

 

4. Algemene voorwaarden

WinQelen.nl is een vanuit Nederland aangestuurde webshop. Daarom is de Nederlandse regelgeving rond webshops van toepassingen en geldt ook het Nederlandse btw-tarief van 21 procent.

De formele algemene voorwaarden bij het gebruik van diensten via WinQelen.nl zijn ontleend aan standaardteksten en te vinden via de knop hieronder. De belangrijkste zaken om als consument kennis van te nemen betreffen o.a. het herroepingsrecht. Verderop deze pagina wordt apart aandacht besteed aan dat herroepingsrecht.

Een andere zaak om in ieder geval rekening mee te houden, betreft het gegeven dat fouten rond prijsstellingen gemaakt kunnen worden bij het onderhoud van een webshop. In die situaties is WinQelen.nl niet gebonden om de producten te leveren tegen deze foutieve prijzen. Omdat prijzen volautomatisch worden aangepast, is de kans op fouten minimaal.

Producten waarop een garantie gegeven wordt, kunnen gebreken gaan vertonen na verloop van tijd. In dat geval verloopt reparatie en gebruikmaking van eventuele nog geldende garantie via de fabrikant van de producten. Eventuele gebreken reeds aanwezig al bij de aankoop van het product moeten binnen 4 weken na levering aan WinQelen.nl schriftelijk worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend. Kosten voor terugzending in geval van gebreken zullen vergoed worden.

Alle prijzen zijn inclusief btw. De betaling van de bestelling moet uiterlijk 7 dagen na ontvangst van de artikelen plaatsvinden of anders indien zo overeengekomen met WinQelen.nl of een andere partij die namens WinQelen.nl betrokken is bij de betaling.

Lees de uitgebreide algemene voorwaarden

 

5. Herroepingsrecht

U heeft het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten teruggestort. De kosten voor de retourzending zijn wel voor uw rekening. Indien u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, dient u het product met alle geleverde toebehoren (waaronder de originele verpakking en het garantiebewijs) in de originele staat (onbeschadigd) retour te sturen.

Niet verwijderde plastic folies ziet WinQelen.nl als bewijs dat het product niet is gebruikt. Om die reden kunnen producten waarvan beschermende plastic folies zijn verwijderd (of zichtbaar verwijderd zijn geweest) niet meer geretourneerd worden. Deze maatregel heeft ook als doel misbruik te voorkomen waarbij producten eenmalig worden gebruikt en dan weer worden geretourneerd. Misbruik leidt tot hogere prijzen, en dat willen wij voorkomen.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u het herroepinsformulier invullen dat u via de knop hieronder kunt downloaden. Vul dit volledig in en mail een scan of foto van het formulier zo spoedig mogelijk naar info@liquefactive.nl. Sluit het formulier in bij de retourzending. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending terugstorten mits het product in goede orde en compleet is ontvangen.

U mag ook in plaats van het formulier te gebruiken zelf een tekst opstellen met dezelfde informatie en die mailen aan WinQelen.nl via info@liquefactive.nl.

Bekijk en download het herroepingsformulier.